Sunday, June 3, 2007

På loppis med en rigtig tingfinder...

Denne unge mø, dog uden fletninger og rødt hår, er en rigtig tingfinder...ganske som en vis anden Pippi :-) Hun spotter rundt med sit falkeblik og ved straks, hvilken bod som er et besøg værd. Hun kender de gode mærker og kan skille bras fra guld.
Jeg fik lov at komme med og forsøgte at lure hende kunsten efter.............
Jeg kom hjem med denne her pastamaskine, som efter ekspertens godkendelse blev købt for 50 kr.
"Den kan du godt købe, den er ok, jeg har en magen til" Lød det, og jeg tænkte...Yes, et kup!!

Den her fine dug klarede jeg selv, 50 kr for der var et lille hul, der var stoppet, men dugen var fin og passede til mit spisebord.....om jeg blev snydt, det aner jeg ikke, men jeg synes selv jeg gjorde en fin handel (dog uden at prutte om prisen, for det har jeg ikke lært endnu)!!


Denne her fine ovnfaste, håndlavet i Danmark ting, synes jeg selv jeg nappede foran fru Stange, men den var ikke rigtig i mærket og nok ikke penge værd, men jeg synes den lignede de fine ting Anne havde med hjem, da hun lige smuttede hen efter rundstykker i morges....og jeg er en wannabee i dag, for Anne har god smag og jeg vil jo gerne lære at gå på loppis, så hun kan være bekendt at have mig med igen :-) Dimsen var til Stryhns postej, som man lige kunne varme i pæn skål...men...de øjne jeg fik, sagde mig at den var til hjemmelavet leverpostej, så det må jeg nok hellere lære at lave.....
Vi var mætte på oplevelser, da vi kørte mod Skægkær. Vi har hygget os, ja vi har.




3 comments:

Sifka said...

Jeg kan godt li' din "Stryhnsform".

hanneb said...

Hi hi, du må hellere se at få købt noget lever:) Fine ting du har fundet.
KH Hanne

HANNE said...

Ja, der må noget lever til og en god opskrift :-)
Jeg købte godt nok Stryhns i dag, men jeg skal nok......