Monday, June 4, 2007

Hjemmet anno 1974

Man kan få meget sjov ud af et ugeblad fra 1974. Her er det Hjemmet, som den gang kostede 3,50 kr.

Prøv at lægge mærke til forsiden og her....et BØLGETÆPPE....de kunne også dengang og det bliver det ikke mindre fedt af :-)

Reklamerne kan vi vel alle huske, Colgate-romancer og tænder så hvide, at der kommer stråleskær.....Her er det Bodil, som ingen ville danse med, før hun børstede sine tænder.....

Og Nuvola - til den tørre hårvask!!! Jeg kan huske, at det havde lilla låg og jeg tømte en hel bøtte ud i håret, så jeg kunne blive fin, som min mor :-)


Brevkasserne var sjove at læse og fortalte om husmødre, som var utilfredse, men ikke turde sige det.....et begyndende oprør var på vej....





2 comments:

Anonymous said...

Et oprør jeg aldrig har forstået. At være husmor er rigtig vigtigt. Min mor gik hjemme, og det var uvurderligt for os børn. Jeg ville ønske for mange børn at det var muligt i dagens Danmark, også på mindre indkomster.

Sjovt at du fandt et billede af bølgerne.

HANNE said...

Ja, en husmor er en blæksprutte og hvis der hjælpes til derhjemme er det et dejligt ansvar, men så snart, der tænkes serviceorgan, så står jeg af. Jeg gik hjemme ved mine, da de var små, det blev prioriteret og så måtte pengene slå til. Senere var jeg så heldig, at mine mødetider ofte faldt til middag, så vi havde nogle gode formiddage sammen. Det er jeg glad for i dag .-)