Tuesday, December 2, 2008

Nu er det jul igen og ungerne er fulde igen....

Så kom december snigende ind på mig og hvis jeg skal være helt ærlig, så fulgte der ikke en masse julestemning med.
Det er lige som om jeg er en måned bagefter og lige har en masse ting, jeg skal have ordnet først.

Sidsel er lige blevet 16 år og mente der skulle holdes en ordentlig fest med gode kammerater, mors gode mad, fri bar (betalt af forældrene) og sving i lysekronen......det er også helt okay med mig....men oveni ville hun jo også gerne have lov at holde den sidste "børnefødselsdag" med hele familien, fætre og kusiner og hvad har vi her!!!! Det var så også lidt OK....men hold op hvor er det bare hårdt at holde fødselsdag en hel weekend :O)

Heldigvis slap jeg væk lørdag morgen og havde en skøn dag sammen med Gitte, først på strikkekursus og bagefter på shopping i Viborg. Det blev så sent, at Tommy var blevet lidt bekymret for, om jeg nu kunne finde hjem igen (eller måske var det bare fordi han var blevet sulten)???

Så har jeg også fået et klædeskab på størrelse med en halv garnbutik......så for at gøre plads til det, måtte jeg lige i hast kaste alt, hvad der fandtes af uld, stof, papir og andet godt fra syrummet, over i det fjerneste hjørne, stablet med livet som indsats......og det står der endnu!!!
Jeg ville ønske jeg havde en hel weekend i ro og mag, så jeg rigtig kunne fylde hylderne (der er 56 i alt) med alt mit garn og sager, så der blev fin system i sagerne.........

Nu er det ikke fordi jeg vil brokke mig, jeg har jo selv bragt mig i en situation, hvor jeg har sagt ja til alt for meget, samtidig med en mødekalender, som er totalt overtegnet.....men der er jo også strik inn og jule - klippe - hygge dage, julemarkeder og en hel masse sjov i december, som kunne være spændende.........KENDER I DET?????

Så er jeg også bagefter med to PIF gaver, som skal sendes inden årets udgang.....og for at sætte prikken over iét, så skulle jeg lige være så dum at tilmelde mig "scarf exchange et eller andet" på facebook, så der også lige skal strikkes et halstørklæde til en ukendt person i Texas!!!! Hvorfor gjorde jeg lige det ???

....Jeg tror sgu jeg aflyser julen :O)

5 comments:

Angelikas quilts and knits said...

Pyt med PIF ;-) Det er da ingen hastesag !
Det med julen ville vaere saa meget nemmere, hvis det var en fast dato. Det kunne man forholde sig til og planlaegge i god tid *fnis*
Maaske skulle vi oprette en planlaegningsgruppe paa Facebook, som kunne finde paa at julen f.eks. altid skal holdes i december. For eksempel altid fra den 24.-26. ? Jeg tror at det ville blive rigtig godt *Ü*
kh
Angelika

Julia Zahle said...

Det der superwoman-wannabe-syndrom-noget bliver jeg ramt af et par gange om året. F.eks. det med at jeg saaaagtens kan tage et semester lige efter Ellen blev født. Jeg har brændt nallerne, men kommer over det - ikke helt uden knubs, men jeg kommer over det. Eller dengang jeg tilmeldte mig 3 (!) studiegrupper 2 dage efter jeg fandt ud af jeg var gravid med Ellen.

Men jeg er blevet bedre til at se det rare/smukke/dejige i de små øjeblikke - det giver lidt ro i en stresset tid.

Jeg tror du kan gøre det samme - ellers er der ikke andet at gøre end at hive stikket ud og gøre hvad du synes er bedst. Måske endda finde det sjove i alt det, du allerede har planlagt? Jeg har i hvert fald måtte minde mig selv om det gode ved det her semester - der var jo en grund til jeg gjorde det i starten.

Nu blev det til en masse tanker, jeg ikke helt ved om jeg fik sat de rigtige ord på. (Er trods alt træt og har Ellen på armen lige nu... *GG*)

Anne said...

December er en herlig måned, men også travl, sørg for at luge i det, der ikke giver glæde og overskud.
Ud til højre med sure forpligtelser og "jeg burde", det tager flere kræfter, end det giver, og det er ikke meningen.

Julemarkederne er der også næste år, det samme er strik og klip, måske skulle du bare brygge dig en ordentlig balje god gløgg og så gå lige så stille og ordne dit store nye herlige skab.

Go' fornøjelse lige meget hvad du vælger :-)
Jeg vælger afslapning...

HANNE said...

Angelika, jeg håber jeg når det :O)
En forkortelse af julen, eller decemberfri :O)
Julia, vi er mange superwomen derude :O)
Anne, en balje glögg er jeg med på...

Lea said...
This comment has been removed by the author.