Sunday, July 24, 2011

Regn regn regn....

Sommerferie i regnvejr kræver tungen lige i munden og kreative indfald i spandevis her i huset, ellers bliver jeg skrap, urimelig og ikke særlig hyggelig at være sammen med.



Jeg gider ikke hænge foran TVét eller gøre rent eller det der ligner, jeg vil bare gerne have lidt sol.

Sol, så der kan hygges udendørs, det er vel ikke for meget forlangt......


Kreative indfald er der til gengæld masser af.


Pinterest er et dejligt sted at hente ideer og i min søgen efter hæklede vaskeklude med et sjovt mønster, faldt jeg over disse her. Ammeindlæg, tænkte jeg først, men efter lidt mere hæklesøgen, fandt jeg ud af, de kan bruges til flere ting. Coasters, ammeindlæg, opvaskedimser og i stedet for vatrondeller...Smart :O)



Omme hos Tusindfryd får man en opskrift forærende af flittige Wenche, som har hæklet flere af den slags og er man kvik til at hækle, kan man bare opfinde sine egne.


Ideen er super god og mine to piger har taget dem i brug og godkendt kvaliteten.

Mine er hæklet i tyk bomuld og Havblik.






11 comments:

Anonymous said...

Ja - det her regnvejr er også ved at tage pippet fra mig. Det var ikke sådan jeg havde forestillet mig jeg skulle bruge min ferie :-/

Nå, men godt man kan strikke... eller hækle.

De ser rigtig fine ud dine hæklede 'rondeller' eller hvad man nu skal kalde dem. Jeg synes godt om ideen med at de kan genbruges i stedet for bare at smide ud.

Anne said...

Vi får ikke rigtigt luftet sommergarderoben i denne ferie, surt :-(

Men tænk nu, hvis man ikke havde kreative evner, ikke var god til at læse bøger eller hygge sig i køkkenet, så så det da helt skidt ud.

Mon solen vil skinne lidt på jer på Samsø?
Det ønsker jeg for jer...

Madam Munch said...

Jeg forsøger at holde det lunefulde humør stangen, og der er nok at blive i dårligt humør over. Men jeg har det som dig, sjove, små projekter kommer man langt med.

Rikke said...

Jeg troede, de skulle forestille kiks, men det gør jo heller ikke noget, at de ligner kiks, når man bruger dem til alt muligt ;-)

Kh Rikke

HANNE said...

Schjerning, måske er det nu man skal sy alle de kjoler man har drømt om hele året :O)
Anne, jeg gad godt solskin OG samsø lige nu...
Bodil, vi vil ikke lade det dårlige humør vinde :O)
Kiks er et godt ord, Rikke :O)

Annemette said...

De er godt nok bare super søde :) et godt altrnativ til min grydelapsmani :) det skal jeg helt klart i gang med at teste

Annemette said...

Hvad måler de forresten i diameter? Bare et cirka tal :)

HANNE said...

De små måler 9 cm og den store 10 cm.
4 lm samles til en ring med 1 km - 1 lm

7 fm om ringen - samle med 1 km

3 lm og 2 sammenhæklede st i km fra før, 1 lm, 3 sammenhæklede stm i hver fm og 1 lm imellem hele vejen rundt, til der er ialt 8 stm grupper - samle med 1 km - 1 lm

16 stm grupper med 1 lm imellem på næste omgamg (hækl i øverste maske på stm gruppen og i mellemrummet imellem) - samle med 1 km

fastmasker hele næste omgang - samle med 1 km

fastmasker hele næste omgang med udtagning i hver 4. maske, samle med 1 km og slut.

Ulla V. said...

For dælen! Jeg bander ellers aldrig men må da finde de stærke gloser frem, for at beskrive min begejstring!

Nej, hvor er det altså formidable ting, Hanne. Ja, jeg siger det nu for hvilken gang, men det er der da også rigelig anledning til. Kjolerne og den lille cardigan - jeg er altså vild med orange og sart lyserød.

Dine døtre vil takke dig en dag...og det vil de småbørns mødre bestemt også, som forhåbentlig købte vildt og meget af dig i Silkeborg.

Og de fine multi anvendelige vaskeklude vil klæde alle hjem.

Jeg håber, at solen giver os masser af tid at spendere udenfor - og dét inden længe!

tusindfryd said...

Hvor er de flotte dine gyldne farver ;-)
Og dejligt når ideer videreudvikles.

KH

Anne Sørensen said...

De er super flotte - er der nogen, der vil hækle dem til mig og hvad ville prisen så være, hvis jeg leverer garnet? Kh. Anne