Sunday, April 18, 2010

Drivhusdrømme :O)

Hvis alt går efter planen, kan vi holde rejsegilde på søndag.
Her til aften prøvede vi at samle puslespillet, for at danne os et indtryk af drivhuset.
Det er bygget i mahogni og det skal have klar olie inden der kommer glas i. Vi har endnu ikke fundet de rigtige beslag, så jagten starter i morgen, for jeg kan næsten ikke vente :O)
Der bliver højt til loftet og jeg er allerede ved at indrette i tankerne. Der skal være plads til hygge og puder, måske en lille bænk og en hylde til potter og grej. Lyse og lette gardiner til at dække for den stærke sol og en vindrue i hjørnet. Min mor har en dejlig drue, som hedder Frankenthaler, måske bliver det den. Bedstefars gamle figentræ skal også derind og et lille citrontræ.....

13 comments:

Eva said...

Nøj, hvor bliver det da helt vidunderligt. Jeg kan godt forstå, du næsten ikke kan vente.

Angelikas quilts and knits said...

i mit næste liv skal jeg være snedker eller i det mindste være i familie med én ;-))

Sifka said...

Åh, hvor jeg håber, at få mulighed for at se det til sommer. Hvor er det smukt!

Kristine said...

For dævlen da Hanne!
Det ser godt nok lækkert ud. Jeg bliver helt grøn i hovedet ;)
Nøj! Hvor er du heldig.

Og selv tak for i dag.
Jeg havde en super sjov og hyggelig dag.
Det var dejligt at få sat ansigt på jer alle sammen.
Jeg er meget glad for, at det lykkedes for næsten jer alle sammen, at komme hjem med noget I kunne lide ;)
Og mht. evt kursus i det jyske. Så er jeg klar, hvis bare folk vil være søde at melde nogle datoer ud.
Jeg regner med at lave et indlæg om både det og træffet imorgen inden arbejde.

Kh
Kristine

Kristine said...

Og forøvrigt!
Super ide med pavillonerne.
Tror faktisk, at jeg vil overveje det ;)
Har du set det IRL?

Hanne said...

En så blæret konstruktion hedder da ikke et drivhus.
Her må være tale om victoriansk væksthus.
Det er da simpelthen så flot så flot.
Misundelsen driver ned i tastaturet;)

Irene said...

Hold da op Hanne - det ser flot ud!!! Du må bestemt vise det frem, når det er helt færdigt.

Claus Dalby said...

Det er et meget flot hus, du får. Er du ikke sød at sende mig billeder, når det kommer op at stå?

Anne said...

Smukt -
ret meget mere er det vist ikke nødvendigt at sige om det...

HANNE said...

Eva, nu kan sommeren bare komme an, regn eller ej, jeg er at finde under glastag :O)
Angelika, håndværkere er gode at have ved hånden ;)
Sifka, du ved hvor vi gemmer os :)
Kristine, herligt med kursus, jeg tjekker straks i kalenderen. Det med pavillonen prøvede vi en hel sommer, indtil blæsten tog den. Jeg havde set et indlæg i Alt for Damerne, med forskellige måder at style en pavillon. Jeg købte billigt blondegardinstof i Ikea og draperede det i de 4 hjørner. Om aftenen trak jeg det helt for, så det var ligesom et stort myggenet og så sov vi derinde på luftmadrasser....skønt :O)
Hanne, lidt blær skal der være plads til ;O)
Irene, det bliver det rene diasshow på bloggen :O)
Claus, tak for din fine kommentar og billederne kommer forbi dig :O)
Anne, snedkeren kan, når han får rødt kød i passende mængder :O)

Fru Rønne said...

WOW!!
Hvor er det smukt.
Føj, jeg er misundelig!

ThinkingSpace said...

Holddaop hvor er det smukt!

Lavendel said...

For pokker da! Sikke en dejlig mand at ha' gående...god mandag hilsen lavendel