Tuesday, April 20, 2010

Babygodter


Når jeg ikke har alt for sorte havefingre, så strikker jeg lidt godter til den baby i familien, som snart kommer til verden. Jeg håber godt nok ikke, hun er allergisk for strik, for det bliver en noget ulden baby :O)
Den orange sag er fra Rasmilla (men det ved i jo godt) og er selvfølgelig strikket i Supersoft.
Den lilla trøje er fra Vendestrik bogen, dog med modifikationer, da jeg har brugt dobbeltgarn - for at få lidt jakke effekt.
På pindene ligger en knaldrød Magda og venter på jeg gør den færdig. Jeg fandt den sødeste glasknap hos Tante Grøn, med små svampe på. Den er perfekt til kjolen :O)
Nu skal jeg ud i haven og fylde vand i mit havebassin, som er blevet tømt for alt hvad der hedder liv ( fisk, planter som fylder det hele og min smukke åkande, som jeg desværre ikke kunne redde). Bagefter skal jeg over at flette pil med børnene, det bliver sjovt (O:

10 comments:

Mie said...

Sikke nogle lækre babyting - Jakken er blevet rigtig flot med den røde kant. Det er lige før man er nødt til at få et barn mere - for at kunne lave sådan en lækker sag :-) I ved det bliver en pige, der kommer ?
Kh Mie

Merete said...

Sikke nogen lækre babygodter du har fremskaffet. Hvor er den smukt med den røde kant på den grå trøje.
Merete

Lea said...

Fine ting du stadig strikker. Glæder mig til et kik i haven og se, hvad du frembringer der og jeres nye hyggedrivhus.

Hygge-Strik said...

Meget sødt babytøj du har strikket, flotte farver du har valgt.

Ulla V. said...

Du er sikker på at gøre de kommende forældre super lykkelige med de dejlige ting du har lavet. Jeg synes ikke der fåes bedre gaver end dem der er lagt tanke, arbejde og kærlighed i. :))

Lykke said...

Det er nogle rigtig fine godter du har lavet. Jeg kan især godt lide kontrastfarven i kanten på jakken :-)

HANNE said...

Mie, tak (O: Vi ved det bliver en pige og kanten hækler jeg tii på strikkede ting. Det er broderigarn jeg bruger til det.
Merete, takker :O)
Lea, jeg glæder mig til haven får lidt mere farve. Du er vel allerede godt i gang derude :O)
Bebiane, tak skal du have :O)
Ulla, jeg elsker selv hjemmelavede gaver, men lige så meget at give dem (O:
Lykke, den skulle lige have et twist af pigekulør :O)

Eva said...

Sikke fine baby-ting, du har lavet. Det kunne da godt inspirere, men jeg skal vist lige finde en baby først :)

Mette said...

Skøn udgave af vendestrik cardigan'en, Hanne. Er du interesseret i en anden opskrift over samme sag....?!

HANNE said...

Hej Eva. Babyer er ikke altid ved hånden, men jeg kan nu godt komme til at strikke småt alligevel, så kommer det bare i gavebunken til senere :O)
Mette, nye varianter er altid en gave, så selvfølgelig er jeg interesseret (O: Håber du har hvilet ud efter konfirmationen :O)