Tuesday, September 15, 2009

Opskrifter til Bindestuen

For laaang tid siden lovede jeg at lave en opskrift til Bindestuen i Saltum. En opskrift i deres 2 trådede uldgarn fra Letland. Jeg havde strikket en lille tunika med 3/4 ærmer, men opskriften skrev jo ikke sig selv og dagene gik. Forrige weekend var jeg så (med lidt røde ører) forbi deroppe sammen med Anne og lovede Inger højt og helligt, at have opskriften klar til Fanø. Jeg købte så lige lidt ekstra af ulden, for en kjole efter samme opskrift kunne jo også være en mulighed -og for det ikke skal være løgn, så skulle Anne også lige komme med en god ide om en stribet vest i mange farver......Tilbage til sommerhuset og trylle trylle trylle, så havde vi lige pludselig nok at gå op i den weekend.
Nu er kjolen og tunikaen strikket ialt 3 gange og opskriften er på papir. Vesten ligger stadig på små sedler, men det skal vi nok få lavet om på. Vesten bliver måske solgt som et kit, hvem ved? Opskrifterne bliver solgt på Fanø i Bindestuens bod sammen med det skønne garn fra Letland.

11 comments:

Fríða said...

nöj, sikke nogle lækre ting I har fået kreeret!
kh.fra Island
Frida

Sifka said...

Jeg har nok sagt det før, du er skisme så dygtig:)

Anonymous said...

Jamen så er det jo SÅ godt at man skal til Fanø. Har lige en lille størrelse der vil elske din ugle-version. Kan man mon købe opskiften alene, eller med noget meget blødt garn?????.
Vesten ser også superfin ud - dem må I også godt få færdig.......
Hilsen Helle (der tæller ned...)

HANNE said...

Helle, jeg er sikker på du kan vælge mellem Bindestuens garn til opskriften på kjolen. Nogle har det bedst med uld, andre med bomuld :O)

duBedåre said...

Nydelig! Lekkert med uglemotiv i litt tynnere garn, jeg har foreløbig bare klart å oppdrive oppskrift til garn til pinner 4, det blir for tykt for min smak. Lekkert, altså! Men hva skal en stakkars nordmann gjøre, som jo absolutt ikke skal til Fanø, desverre... Håpe på at det kommer en oppskrift til salgs på nett i nær framtid? JA!

HANNE said...

duBedåre, Kjolen og tunikaen er strikket på pind 4.5 mm, så det er desværre ikke i tyndt garn. Det er en efterårs/vinterkjole, som er sød udenpå en langærmet t-shirt. Jeg er sikker på Bindestuen sender opskrifter og garn til Norge, men kontakt dem hellere selv. De har en hjemmeside, bare søg på bindestuen i Saltum

Hanne ... said...

Som du kan - den vest ser skisme fin ud :-)

Gitte said...

Nøj hvor ser det spændende ud! Måske man kan se/købe selv om man ikke kommer på Fanø.....Vesten ser super skøn ud.

Mette said...

Kære Hanne. Vil bare lige sige at du og Anne har gjort et rasende godt stykke arbejde med den stribede vest. Glæder mig til at opskriften bliver tilgængelig. kærligst Mette

HANNE said...

Hanne, Gitte og Mette, tak :O) I er så søde...

Anonymous said...

Vi er vist mange, der glæder os til frigivelsen af opskriften på vesten - særligt, hvis I også laver den i en tyk udgave, altså med db. garn.

JEG gør i hvert fald.