Thursday, May 15, 2008

Forårskjole

Hæklenålen er fremme og det samme er bomulden.....Jeg bryder mig ikke vildt meget om at strikke i bomuld, det er for "dødt" et materiale, men til hæklenålen generer det mig ikke.

Jeg hækler en kjole, som jeg har set, men jeg laver selvfølgelig lidt om på opskriften.....sådan går det så tit og det har jeg det bedst med.

Den lilla er rigtig "gokket" hvis du spørger Frederikke, men sådan er der jo så meget man kan drille en pædagog med :9

Hvis teenageren kommer for godt i gang, så ved hun, jeg er hurtig på aftrækkeren.... om ikke andet, så kan hun få en gang koldt vand, når hun tager et af sine laaange bade. Vi har en årelang vandkrig kørende, sådan en der kommer snigende, når man lige havde glemt den og tiden er vist ved at være moden for Frederikkes vedkommende :)

For et par år siden var det sokkekrig, noget underligt noget med at gemme sokker de mest mærkelige steder. Jeg har for eksempel prøvet at åbne min madpakke og finde en slatten sok i stedet for en lækker sandwich!!!! Hævnen var selvfølgelig sød, men nogle gange tror jeg nok, at folk tænker sit og ryster lidt på hovedet af os :)

12 comments:

Sifka said...

Tøhø, en sok i madpakken!

Smukt håndarbejde, som altid:)

Anonymous said...

Åh, Hanne, hvor ser din nye præstation altså spændende ud.

Da jeg var unge pige, elskede jeg simpelthen også disse lange bade og min far var tosset. Han fortalte senere, at deres vand og varmeregning seneret var faldet drastisk, da jeg flyttede hjemme fra. Fins... Men han er også være være "spare"freak!

Sokken i madpakken, puha...adrbadr... ;-)

Anonymous said...

sikke nogle farver du arbejder med der - som syrenbuske i majlandet.. hilsner fra Ærø

Tora said...

Dere er gale! Herlig gale, høres det ut som :-)

Kludemutter said...

Wow, det ser godt ud. Sikke farver.
Kender det med laaange bade og banken på døren ;)
Må tilstå jeg også kan lide laaange bade, sååååå

Julia Zahle said...

Det lyder som en familie lige efter min smag.

Min mor og bror havde noget med et billede af Sylvester Stallone, som lige pludselig hang i loftet over sengen, eller andre hyggelige steder.

Skønne farver i kjolen!

Maret said...

Det gjør godt å være litt gal av og til...
Fortsett slik, dere blir tidsnok voksne begge to, eller kansje aldri, og det er bare flott.

Ha en fin helg....

Gitte said...

Farven til kjolen er super flot -. ikke spåor gokket, og den grønne klær den lilla.

Håber da ikke at det var en brugt sok du fandt i madpakken!!!!

Gitte said...

Hej Hanne, Har lavet et lille link til din side på dit indlæg vedr. tørklædet "med haler". Håber det er OK.

HANNE said...

Sifka, jeg takker ærbødigt :)
JM, lange bade er da også noget af det skønneste, men det går ligesom ikke i hak med de gode intentioner :)
Tora, vi er gale....til tider :)
Julia, hvem havde Stallone til at starte med på sit værelse....var det dig :)
Maret, god helg til dig også..
Gitte, den var både brugt og stiv....og selvfølgelig må du linke :)

Julia Zahle said...

Aaad, Hanne - Sylvester er jo ikke lækker - han er meget, meget anti-lækker! Så jeg har ikke haft billede af ham på væggene... puha da........! *rynker på næsen*

Tine said...

Pædagok eller ej...
Så er det en meget smuk lilla farve, som jeg glæder mig til at se resultatet af.

Jeg har for tiden 2 teenagere, med hang til lange bade i huset.
Og da fornuft ikke er en del af deres ordforråd, har jeg væbnet mig med tålmodighed og håber at det engang vil lykkedes at forklare dem, at man godt kan blive ren af et kort bad :-))