Tuesday, August 14, 2007

Mor, vil du lige skrive under her??????

Frederikke stak mig en seddel fra skolen........UDGANGSTILLADELSE stod der!!!

"Ja nu er jeg jo kommet i 8. og må forlade skolen"!!!

"For hvad"????

"Ja, altså, nu må vi gå i REMA i 10éren og 12éren"!

"Efter hvad"??? -sagde den irriterende mor og teenageren hæver herefter stemmen:

"Ih, altså, hvorfor skal du altid sætte spørgsmålstegn ved alting og være så pædagogisk, jeg gider da ikke være den eneste, som ikke må"!!

"Det må du da også gerne, hvis du kan give mig et fornuftigt argument for, hvad du skal udenfor skolen i skoletiden"!!! -sagde den nu endnu mere irriterende mor.......

Stilhed og sur mine......


Jeg er spændt på om der kommer et godt argument i dag, hun har sikkert rådført sig med kammeraterne i skolen i dag og tror nu hun kan narre "fjenden".

Det undrer mig, at en skolebestyrelse vedtager en regel om, at de store må forlade skolen og handle i REMA. Hvad er der nu galt med madpakker og skolebod????
Vi ved jo allesammen godt, hvad de unge køber i REMA!!!

Hvorfor tager de ikke deres ansvar mere alvorligt, når vi har så mange unge, som er for tykke og usunde????

Selvfølgelig er det synd for Frede, hvis hun er den eneste, som ikke må, og det er heller ikke sikkert hun ikke får lov, men det bliver ikke for at købe chips, slik, kiks, cacao og cola!!!!


13 comments:

Kludemutter said...

Da jeg gik i skole for mange år siden måtte vi også forlade skolen.
Så da min søn fik lov var det ikke nyt for mig.Men bare rolig det går lidt i sig selv.

Anne said...

Jeg tror ikke, at jeg ville sætte min signatur, som du selv siger, så er der ingen grund til at gå i Rema!

Jeg ville ta' det op på det kommende forældremøde, der er helt sikkert andre, der har samme opfattelse som dig, og måske skulle man be' om at få det taget op i skolebestyrelsen.

På vores skole er det for nyligt blevet forbudt at gå til købmanden, de store skreg og bandede, men der er ikke balance mellem sund skole og kager, vel...

Karen S, Lykkefanten said...

He he, jeg synes du er for sej!!! Jeg glæder mig til at høre hendes nye argumenter, for egentlig taget er det jo noget pjat.
Det jeg og mine venner brugte udgangstilladelsen til var jo netop også at smutte i bageren eller i super'en og købe usunde ting... for dumt, når ens mor har lavet lækker madpakke.

Kh Karen S

HANNE said...

Anne, det er selvfølgelig skolebestyrelsen, som har givet lov!!!!

Anne said...

Ja, men så må skolebestyrelsen sgu tænke sig om endnu en gang, det er jo ikke forbudt at ta' en ny beslutning...

Anonymous said...

den anden anne: På mine børns skole er "udgangstilladelsen" heldigvis blevet sløjfet. Enig i udtalelsen om, hvad skal de dog forlade skolen for??

Anonymous said...

Og det er så her at man er så glad for, at ens unger skal gå i landsbyskole, uden andet end jordbærmarker som nabo og "ham med de økologiske gulerødder", så ikke noget der trækker og gør at man VIL ha' den udegangstilladelse hos os.

Anonymous said...

gi' dem så mange lektier for,at de ikke har tid til at forlade skolen,
så løser det problem sig.

lifeondyssen said...

Min ældeste synes stadig at madpakker er godt at have med .. de har godt nok udgangstilladelser og nogle gange bliver det købt en pizza-sandwich .. heldigvis er det et godt stykke hen til div. butikker !!

Julia Zahle said...

Åha, alt det man som Mor og Far skal tage stilling til og det som kan gøre ens teenager sur (Men hey - ER teenagere ikke meget ofte sure alligevel...? :-). Men hvorfor SKAL hun med? Ene og alene fordi de andre også må? Een ting er sikkert - jeg forstår din begrundelse for hvorfor hun ikke skulle have udgangstilladelse.

HANNE said...

Ja, det er ikke altid let, og i dag har hun ikke nævnt det med et ord....så vi venter lidt endnu på det gode argument. Imens hænger sedlen og skuler på køleskabet :-)
Jeg skriver et brev, eller måske en undrende kommentar til skolebestyrelsen i morgen og så må vi tage den derfra.

Unknown said...

hmm .. det er vel også en del af at blive voksen - at man får dét større råderum og ansvar for egen handling..

Men det er vel heller ikke nemt, ligefrem at sku' argumentere for - hvorfor det er så vigtigt med den udgangstilladelse.. Det er det jo bare.. ;)

Og tjaa.. så går hele nok med det..

Angelikas quilts and knits said...

Det er sommetider svaert at ha´en mor der ikke er ligeglad - siger min 15-aarige soen. Og han har jo nok ret. Jeg kan udmaerket forstaa dine bekymringer, men boern bliver altsaa ikke kun tykke og syge af usund mad som de koeber i frikvartererne. Hvad med at gi´hende tilladelsen og saa snakke med hende om, at det er ok at koebe mad f.eks. engang om ugen ?
Mange hilsner
Angelika i Sydslesvig