Saturday, October 17, 2009

Brunt

Hanne har givet mig en BRUN udfordring.
Først tænkte jeg, det er da let med en træmand i huset, men nu er det jo ikke meningen at der skal vises vindueskarme og inventar frem :O)

Min første brune ting, er min bamse, som har fulgt mig hele livet. Jeg fik den af Oldefar, den dag jeg blev født. Den har været en rigtig fin bamse en gang, for Oldefar var ikke fedtet, når det drejede sig om ting til børnene i familien. Der er halm indeni og den har haft små søde ører.....dem har jeg spist, da jeg var helt lille........
Bamsen har været med på alle min ungdomsrejser, men i dag står den på mit natbord.

Nr 2 er en taske, som jeg købte af Hanne på et marked i Århus. Den er ved at være en smule slidt, for jeg har været rigtig glad for at bruge den. Den skal nok afløses af en lilla på et tidspunkt og den skal også komme fra Tulipaner og Tomater.


Nr 3 er også en taske, men denne her er fra Katvig og jeg er stadig vild med stoffet. der har været mange sjove strikkeprojekter i den, når vi har været på længere bilture.


Nr 4 er en 7er, vores første af slagsen. denne her er jeg vild med, da skindet har siddet på en amerikansk ko, som har været brændemærket. Selv om jeg synes det er synd for koen, så gør det synlige mærke, stolen unik.


Nr 5 er en fin træting, drejet af Gittes far. Den skal bruges til at lave små potter af avispapir, til at plante stiklinger eller lignende i. jeg synes den er genial.


Nr 6 er en lille bitte kande, måske til en sjat fløde? den er købt en sommer i Kolding i en lille butik med gamle ting og sager. Vi bruger ikke fløde i kaffen, men et lille blomsterhoved i vand pynter tit i denne her.


Nr 7 er min glade høne Babs. Hun får mig til at smile hver dag og så lægger hun stadig et æg hver dag.
Jeg sender en GRØN udfordring videre til Anne, Gitte og Tora

3 comments:

Unknown said...

GRØNT?? Ja, det er nemlig ikke lige den farve jeg har mest af, men jeg fandt sørme 7 og lur mig om jeg ikke siden har fundet lidt mere ;O)
Skønne brune ting du har.. Der kunne jeg med det samme ha fundet 100 :-)
Go søndag eftermiddag..

Sylvia said...

Ååååå....din bamse! Den ligner på min bamse, som jeg fikk fra Paris da jeg ble født (min er altså 44 år) Pelsen er helt "møllspist" og jeg har gjemt den i den gamle hatte-esken min, etter bestemor......kanskje jeg skulle ta dem frem og vise mine ting?
Ha en fortsatt hyggelig søndagskveld.

Tora said...

Utfordring tatt ;-)