Sunday, June 8, 2008

En kjole så rød....

Jeg er gået i gang med en rød rød kjole til mig selv. Jeg hækler toppen i et rimeligt fast mønster og syr underdelen i stof. Jeg tilsætter måske lidt turkis kant eller lidt bånd. Jeg hækler efter en gammel top, så den skulle gerne komme til at passe.
Frederikke har bestilt kjoler til hendes tur til Italien. Vi har kigget i gamle Burda fra 60èrne og der er rigeligt at hente der.
Kan i huske hvor meget sommer/strandtøj man har rendt rundt i, som var lavet af FROTTÈ - og så med bælter til :)
Man har vel nærmest været totalt kikset.......

9 comments:

Tora said...

Jeg gleder meg til å se! Det høres ut som en spennende plan!

Tine said...

Det er ser meget spændende ud.
Jeg kan godt lide den røde farve og stoffet er dejligt sommerligt ud.
Alt i alt en fin kombination :-)

Ja, tænk engang hvad man gik rundt i dengang.
Og man syntes selv,at man var hammer smart!

Karina said...

Spændende projekt - i hvert fald en flot rød farve. Glæder mig til at se mere til det....

Anonymous said...

For en lekker farge!!! det er jo MIN farge, det! tror kjolen blir kjempefin, Hanne!
Ja, jeg husker frottè, og jammen er det blitt på mote igjen! men kanskje jeg står over og heller kjøper til datteren!!

Lea said...

Jeg havde en bikini af frotte´
Det tog noglelunde en eftermiddag at få den tør igen, efter brug.

Irene said...

Det ser spændende ud - glæder mig til at se det færdige resultat. Ha - ha -jeg havde totalt glemt frottekjoler og -bikinier. Godt de er en saga blot :-)

Gitte said...

Tja - når man tænker tilbage, og ser billeder - så kan man ofte ikke tro, at det var SMART!!!...

Elsker rødt. Glæder mig til at se hvordan den bliver.

Hanne said...

Nej hvor pudsigt. Kom her forbi og så dit oplæg til en fin ny rød kjole. Jeg har gang i et lignende projekt, bare i kedelig sort.
Vil holde øje med om du præsenterer det endelige resultat.

HANNE said...

Hanne, velkommen her :) Jeg var et smut forbi din side og den så rigtig interessant ud - smukke ting