Sunday, March 2, 2008

Mønsterarbejde

Sådan en gang japansk strikkeanvisning kan godt give anledning til et selvgjort mønster. Heldigvis er japanerne rigtig gode til at tegne og fortælle med billeder, så det er næsten ligetil. Eneste ulempe er, at japanerne er så små. En japansk str. xl svarer til min Frederikke på 14, som er meget slank. En strikkeprøve og et målebånd skulle kunne klare opgaven...og det er ganske fornøjeligt.....
Denne her prøve er et forsøg på at filte noget uldstrik blandet med hørstrik. Det er ganske sjovt og skal nok give anledning til sjove eksperimenter....
Hende her er rigtig god til metoden...

4 comments:

Anonymous said...

Så spennende!! Jeg gleder meg til å se hva du skal lage.
Tusen takk for link, så fantastiske ting hun lager!!
Nå fikk jeg kjempelyst til å hente min merinoull og nunofilte litt her :-)

Tora said...

Du har litt å drive med nå, skjønner jeg ;-) Jeg er spent på å se hva det blir til!

Har du fått tak i bølgepapp..?

Hilsen Tora.

HANNE said...

Tora, din pakke blev sendt i fredags :)

HANNE said...

Eva Anette, det er sjovt med det filteri. Du er vel dygtig til det også :) Hvis du får lyst til nogle japanske "inspirationer", så giver du bare lyd :)