Wednesday, March 14, 2007

jeg elsker Silk garden

Min Poppy er færdig, det vil sige jeg har lige trævlet ærmet op for 3. gang og strikket det igen!
Det er lidt svært at slippe den....det garn er bare SÅ lækkert. Jeg ved hvad jeg siger, når familien spørger om fødselsdagsønsker....Noro Silk garden! De har kvalme over garn, jeg ved det, jeg kan se det på deres øjne. Når jeg tæller mine allierede i familien, så er det 1: lille Mie på 5 år, 2: Majken på 7 år og 3: moster Jytte. De andre kvinder, tøser, koner og madammer har ikke nævnt ordet garn, siden jeg tvang dem til at være med i et "familietæppe" til kusinens nyfødte. De skulle alle strikke/ hækle mindst 4 lapper og sende søde tanker til babyen, mens de strikkede dem. Alle lapperne blev syet sammen til sidst og blev en god barselsgave :)
....."altså, moderne kvinder strikker ikke, det har de ikke tid til"!
.....gu gør de så!

Nå, men jeg skal have et nyt projekt og jeg har set mig lun på en trøje ude i Garngalleriet, som er strikket i Noroen....jaja, jeg ved godt der lige er to nøgler lilla garn, der skal bruges først....det glemmer vi bare lige for nu.....ryggrad....regnorm....slut herfra

5 comments:

Anne said...

Det er ski' da de rigtigt moderne kvinder, der strikker!
Og de kendte...

Hvis det er trøjen på ginen i vinduet, så må vi ha' en dobbelt op :-)

Laila-H said...

selvfølgelig strikker moderne kvinder, ja hvis de altså er rigtig moderne

HANNE said...

Ja, de stakler ved ikke, hvad de går glip af.
Anne, det er den trøje, der var på ginen ved døren. Farverne var rigtig smukke, men vist desværre udsolgte. Det er Jane Allison, som har designet den til en ny Noro bog;
Noro Unlimited, tror jeg nok den hed.
Birthe i Ry sagde, at hun fik en ny type Silk Garden hjem, en tyndere kvalitet :)

Nørkleriet said...

Griner og føler med dig! OG så tænk lige engang på hvor sejt det er at være trendskabende i vores alder......
Forøvrigt rigtig sød ide med babytæppet.

Anonymous said...

Jeg er vist en af de få, som bare har savlet over NORO garnerne og ikke prøvet at strikke med dem.
Alle trendy kvinder strikker!

KH Miri