Monday, June 25, 2012

Med eller uden knapper?

Det var ikke i dag, der skulle tages billeder, for her har regnen og skyerne ikke været ret samarbejdsvillige.
Kjolen blev dog tør og sådan ser den ud:
Cirkus Prinsesse?

Både Tommy og Sidsel mener en rigtig cirkus kjole skal have et par store knapper, så derfor har jeg leget lidt med strikkede knapper, der kan tages af og på. Det fungerer bedst med en stor gammeldags tryklås på bagsiden af knappen og så trykke knappen fast gennem strikket. Jeg synes der skal være plads til lidt spas, men kan også godt forestille mig kjolen er mere behagelig at have på uden knapperne, så der bliver frit valg i opskriften :O)
-eller en lille Cirkus Klovn?


28 comments:

Jeanette Hegaard Hansen said...

Hvor er den bare superfed - hvornår kommer den til salg tror du?

GrenDesign said...

Hvor er den feeeeeeed!!! Især med knapperne ;-)

dqpage said...

MED - helt klart MED knapper.
Det er en fed kjole !
hilsen Mona

Susanne said...

KNAPPER.... ku' du høre det ?? tak for sidst og et stort tillykke med og til studenterne :o)
Knus
Susanne

Skribenten said...

Den er skøn :-) Intet mindre og selvfølgelig skal der store knapper på en cirkuskjole hihi.

LaLa`s Loft said...

Å wow, denne kjolen er virkelig lekker :) Med knapper herlt klart. Men det går dog å hekle eller brodere på, om knapper blir for ukomfortabelt :)

Marianne said...

mega flot - især med knapper :O)

violykke said...

Jeg syntes du er så god

HANNE said...

Tak for jeres søde hjælp med knapperne og de rare kommentarer:O)
Opskriften er nok klar i starten af juli måned, hvis alt klapper :O)
Hav en dejlig uge.

Madam Munch said...

Nej hvor du kan! den er supersød og en sjov ide med trekanterne strikket vandret.

Ulla said...

Ihhh hvor fin især med . Kunne man ikke lave knapperne med gobelinstrik eller som store bobler?

Sidsel Sangild said...

Oh, den er jeg heeelt vild med og jeg er sikker på at min datter også vil være det. Jeg synes helt klart knapperne er prikken over i'et. Glæder mig allerede til at strikke den!!!

HANNE said...

Tak Bodil :O)
Ulla, det kunne man sikkert også :O)
Sidsel, jeg er sikker på du kan strikke den, så hurtigt du har lært det :O)

unikarina said...

Den er blevet super fed - ærgerligt at min kusine venter sig en dreng. Jeg ville nemlig gerne have strikket en skøn cirkusprinsessekjole...

Ulla V. said...

Den er så utrolig smuk på begge måder, Hanne...
Men jeg kunne sagtens forestille mig, at små piger ville elske at kunne sætte knapperne på og tage dem af alt efter behag.
Jeg er sikker på, at du nok skal finde frem til den rette beslutning om hvorvidt det bliver en prinsesse med eller uden knapper. :))
Og for øvrigt, tusind tak for dit søde svar på ravelry. Jeg blev så glad. :))

Dorthe said...

Hvor er den skøn, du ved hvor jeg er når opskriften er klar :-) Glæder mig allerede

bonzogirl said...

Knapper takk! I like it best with buttons...Cute :O)

Britta said...

Den er super skøn - både med og uden knapper. Jeg synes idéen med tryklåsen er genial :)

Anonymous said...

FULDT på højde i "fed-ness" med de to foregående modeller..
Den bliver man glad af at se på.. glæder mig til opskriften..
og HELT klart knapper!!.

Stine Hoelgaard Johansen said...

Hvor er den skøn, og der må meget gerne være knapper på.
Nok mest cirkus-prinsesse-klovn;)

Gitte said...

Er vild med den - den er gald og smart på samme tid.
Synes knapperne er geniale, med at de kan tages af og på.

gotgarn said...

Hvor er den bare flot

Karen S, Lykkefanten said...

Øj, endnu en fin, fin, fin sag fra din hånd (og jo, man er designer, også selvom man ikke har så mange ting under sit navn! man skal jo starte et sted).
Jeg kan rigtig godt lide at man har mulighed for at sætte knapperne på eller tage dem af, som man nu lyster. Det giver en god variation.

violykke said...

Jeg syntes det er en god ide med at man kan tage knapperne af, jeg er ikke til dem, men kan godt se den er sjovest med :0) du laver super skønne design, tror du lady marian bliver til voksen engang ..... Måske den er så fed, jeg kunne godt se mig i den :0)

Heidi said...

wow den er så fin - så den via pinterest :)
Kommer det opskrift?

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Den er bare så fin - men kan ikke finde opskriften. Er den blevet lagt op? - i så fald kan du så linke til den?

sidsephos said...

Nej, hvor er den bare sød. Ingen kanpper-