Friday, September 19, 2008

"Hot" Dog

Enten så er den hund utrolig snobbet, eller også kan den bare mærke kulden er på vej.....eller måske er den bare fornærmet over sin nye rolle som model :O)

Jeg har hæklet mig et laaaangt tørklæde, - jeg har ikke selv opfundet den dybe tallerken her, næh, jeg har tyvstjålet ideen fra Julia.
Julia havde det smukkeste tørklæde om halsen, da hun var på besøg i starten af september. Jeg lurede lidt, pillede lidt og var fuld af beundring. Jeg havde jo før set et lignende hos Moonstitches, men Julias var noget helt særligt, dejligt blødt og lige i det skønneste garn, man kan tænke sig.

Lige nu venter det på den helt rigtige vinterjakke :O)


17 comments:

Tineke said...

Nej, hold da op, hvor er den flot, den kan da pift en hvilken som helst vinterjakke op!

Hanne said...

Smukt smukt tørklæde, det klæ´r den storsnudede hund,og det vil helt sikkert også klæ´din nye vinterfrakke, eller løfte den gamle et level op:)

Anonymous said...

Å, det skjerfet var virkelig nydelig! Jeg prøvde å lete etter link til en oppskrift, men det finnes kanskje ikke? Uansett fant jeg mange fine bilder og inspirasjon!

Anonymous said...

Hanne det er rundt regnet det smukkeste jeg har set. Hold da op. Gid man kunne hækle. Nå nej det kan jeg jo godt, altså luftmasker og fastmasker og stangmasker, mit evige problem er eat jeg ikke fatter et hækle diagram. Jeg er dybt imponeret. Det er så fint og smukt, med de lækreste farver

Heldig er din hals igennem den kommende vinter at skulle prydes at noget så smukt, heldig er du at du evner at fremtrylle det.

Så inderligt smukt.

Merete said...

Hvor er dit tørklæde flot. Sikke nogen farver. Det kan da kun lyse op på en kold og vård vinter morgen.
Merete

Hanne ... said...

Sådan... det fås næppe bedre på denne side Alperne :-)

Tina said...

Hvor er det bare flot!! :) Hvor finder man en opskrift henne?

Helle Koed said...

Eiii det er smukt! :) Det er jeg helt pjattet med - også med modehunden! HI HI

Anonymous said...

Hanne, hvor er det smukt! Det gad jeg godt eje!

Tine said...

Meget smukt tørklæde.
Og dejlig hund :-)

Maret said...

Nydelig skjerf på en nydelig hund.

Ha en fin helg..

ANNEPÅLANDET said...

For et nydelig skjerf! Er det lov å spørre hvilke fargenumre du har brukt? Det er så helt umulig å se fargene ordentlig på nettbutikkene - med stor fare for bomkjøp...

Gitte said...

Smukt ! - sir' jeg bare.....

HANNE said...

Tak for jeres dejlige ord, det får glæden frem og lysten til at lave mere :O)
Anne, jeg er sikker på du kan :)
Tina, det er bare et gammelt hæklemønster, som hedder Catherine Wheel og så 2 nøgler Noro sokkergarn i 2 forskellige farver..
Annepålandet, farve nr. 95 og 40...god fornøjelse :O)

Tina said...

Tak skal du have Hanne :) Jeg vil google mønstret.

MOONSTITCHES said...

Beautiful!
What a great idea using the Noro sock yarn for this project. How is it as a scarf?
I am just using it for the first time and wonder if it really is softening when being washed... I guess so because it already feels a lot better knitted up than on the skein.

HANNE said...

Thank you soo much. i have been admiring your scarf for so long, but i haven`t been able to find the right yarn. The sock yarn is becoming more soft after washing it. i guess it will be my new favorite yarn :O)
Hanne