Thursday, August 28, 2008

Teenage Mutant Ninja Poncho....

....eller hvad man nu skal kalde sådan en farverig sag.


Det var egentlig meningen, at Sidsel (som pludselig er begyndt at strikke) selv skulle strikke denne her.....hun ville også gerne, men nu kunne hendes mor jo altså ikke sove lørdag nat....
Nu er barnet en poncho rigere og moderen har købt nyt garn til datteren og lovet hende højt og helligt, at hun får sit strikketøj i fred :o)
Lignende poncho er set hos Fandango i Århus og der kan man købe en opskrift. Min er strikket efter "huskeren" sådan på må og få......
Slå 80 masker op, strik lidt rib, tag ud på hver 4. omgang (strik 3 masker i samme maske 8 steder jævnt fordelt) til ønsket længde....slut med lidt rib....
Garnet er noget tilbudsgarn til pind 6-7 stykker i glade farver...
Hvis jeg kender barnet ret, så ses hun nok også med ponchoen som nederdel :O)

7 comments:

Anonymous said...

Den er saftsuseme kæk! Men jeg syns nu, det er for galt, at du ikke kan lade barnet strikke i fred :-)

Anne said...

Der er godt nok knald på, lige Sidsel, og mon ikke hun finder et par kæmpestore pink øreringe til :-)

Min er jo noget mere afdæmpet, måske skulle jeg ha' satset stort og strikket den vild, måske...

Tine said...

Stakkels barn, sådan at blivet berøvet et strikketøj :-)

Mon ikke hun alligevel er tilfreds med det færdige resultat !

Jeg har set den i Fandango. Det er en rigtig fin model.

Anonymous said...

Det er da pang over hele linjen. Det er edder flot og ja, jeg kan sagtens forstille mig den som nederdel også... ;-)

Irene said...

Fedt med et stykke strik der kan bruges på flere måder:-) Nanna vil sikkert have mormor til at strikke noget lignende ,-)

Anonymous said...

Hvor ER den lækker! Rigtig fed farvesammensætning!

Anonymous said...

Kreativ navngivning og flotte farver. Tænk at blive berøvet sit strikketøj... ;-) Vi må håbe hun ikke vænner sig til det.
Stine