Saturday, July 19, 2008

Eventyrlig keramik

Vi skulle en tur til Hune og besøge nogle bekendte. Jeg tænkte, yes- så kan jeg komme til Bindestuen i Saltum og frådse i lidt uld og jeg kunne derefter besøge Anne Justs have.......
Hvor utroligt det end lyder, så kom jeg aldrig ind i den garnbutik, for lige inde ved naboen, var der kommet en spændende butik og selv om der ikke var åbnet endnu, så lod den smilende dame mig komme indenfor......


Jeg kom indenfor til en sand eventyrverden af lækre ting og sager....

Dette smukke fad blev jeg helt forelsket i. Det var et fuglebad med den dejligste høne, som sad og tronede på en sten i vandet. Måske vogtede den på sit lille lyseblå æg......

Konkylier og blomster trukket på rad...de ville gøre sig godt i min vindueskarm......hvem der bare havde en klat ler....

Disse to, hvoraf den ene med garanti har været en prins, stod og kaldte på mig, de ville med hjem og kysse på pigerne, det er jeg sikker på :)

Et sikkert gaveønske....
Aaen stod der i bunden....gad vide hvem Nielsen så er????

-Rygtet fortæller, at der er ham som laver disse smukke dyr, formet med sirlig sans og en lille klat humoristisk ler :)
Og hvad kom der så med hjem i kurven i stedet for garn:

Privat kyssefrø til fuglebadet.....

Skø tekop til marmeladen på morgenbordet (ja, fruen drikker jo ikke te)..

Endnu skønnere skål til noget hygge....

Og sidst, men ikke mindst lidt farve til væggene i stuen.....

Har du fået lyst til at suse til Hune, så er adressen her:

Aaen og Nielsen

keramik

Vesterhavsvej 22

9492 Blokhus

29643541

-Ja lige midt i Hune.......

6 comments:

Tina said...

Nøøøj lækkert keramik!!! :)

Anonymous said...

må da vist til at tænke på, hvor efterårsferien skal tilbringes...mon der er åbent der ?

HANNE said...

Anne, jeg er sikker på der er åbent, ellers må du ringe til den søde dame....29643541 :O)
Tina, du vil elske det..

damsgaarden said...

Hvor ser det spændende ud i den butik. Næste gang jeg er på disse kanter vil jeg bestemt besøge stedet, svoger og svigeinde har sommerhus i rødhus, så der skulle være en chance ;-)

Anonymous said...

Jeg har sagt det før, men gør det igen. Hvor ville jeg gerne eje sådan en kyssefrø.

Lilian said...

Hun er min keramiklærer i Aalborg og hun har en eventyrlig sans og finesse for det eventyrlige. Det er glæd, spændende og flot keramik hun laver og hun er en dejlig omsorgsfuld lærer og person