Saturday, April 5, 2008

Patchwork Scarf

Jeg har fundet en masse rester af sorte, koksgrå og kaffebrune garnnøgler frem. jeg vil lave et patchwork tørklæde og det skal være garnets struktur, som er det dominerende. jeg vil strikke på pind 2.5 og kvaliteterne skal primært være hør, silke og shetlandsuld. Mønstrene skal ikke være for "løse" i det og der skal være en masse retriller. Der må gerne være lidt knapper hist og pist og måske et stykke skind....vi får se.
Jeg startede i Isagers hør med to rækker Lemon Boat pattern og derefter en masse retriller. Det hørgarn er så hårdt for fingrene at strikke med, men det ville sikkert egne sig godt til et Kusha Kusha Scarf...
Derefter har jeg strikket lidt retriller på tværs, hvor jeg har strikket maskerne sammen, så der ikke bliver en masse syning bagefter.
Det sidste mønster er stjernemønsteret fra Laminaria....
Har du lyst at være med, så er det bare om at kigge i skufferne efter passende garn :)

7 comments:

Anonymous said...

det lyder rigtig spændende, ville da gerne "lege" med, men venter lige lidt, da jeg har så meget igang..:-*)

Tora said...

Det ser lekkert ut! Det er en god kombinasjon med de litt dempede farger sammen med alle de forskjellige mønstrene!

Anonymous said...

Sjov ide, jeg glæder mig til at se det færdige tørklæde.

Anne said...

Smukt ser det ud, Hanne, og jeg ved, at du har siddet og hygget dig med at finde på og kombinere.
Sådan skal dine strikkerier være...

Anonymous said...

Spændende projekt. Glæder mig til at se mere ;-)

Unknown said...

det der super flot ud.... bliver helt sikkert lækkert :o)

Angelikas quilts and knits said...

Smukt ! Venter spaendt paa fortsaettelsen :-)
kh
Angelika