Wednesday, March 12, 2008

Grønne stjerner


Laminaria er godt i gang, men jeg er lidt bange for, at det skal trevles op igen.........

Mønstrene er rigtig spændende at gå i gang med, billedet viser start mønsteret, som er små stjerner.

Når man trækker ud i det, bliver det endnu smukkere, da man så kan se de underliggende masker.

Det er så her utilfredsheden melder sig, da jeg tænkte at jeg ville gøre som de andre sjal-strikkere, at strikke med dobbelt tråd......det bliver for kompakt!!!

Det er selvfølgelig rigtig kedeligt at trævle op, når man er nået fra 7 til 300 masker og skal til at i gang med blomstermønsteret...men på den anden side, så er sjalet nok bedst tjent med en fin enkelt tråd, så der kommer bedre til sin ret. øv øv øv

Jeg havde ellers reserveret den grønne Petershead til et trøjeprojekt, men det her sjal lokkede for meget, så jeg måtte skynde mig at ringe til Matilde og reservere noget mere.

Man kan roligt gå i gang med sjalet, opskriften er godt skrevet og strikketeknikkerne er spændende og anderledes :)

Der er også kommet en Cobblestone mere på pindene. det er en trøstetrøje til Tommy. Han har fået det fedeste blå øje med tilhørende flænge....hvad han har lavet....han har fået en bildør i øjet!!!!!! Det er der selvfølgelig ingen, der tror på, så vi har aftalt at sige, at han får bank af konen :)

9 comments:

Tora said...

Det ble ikke lange sykeperioden for armene dine, det er jo godt, og godt ser det også ut til at du har benyttet tiden..! Jeg har noe tynn lilla ull som jeg tror hadde blitt lekkert til det sjalet, vi får se..

Og om du vil ha det mindre kompakt, men likevel med to tråder, så kan du vel forsøke med tykkere pinner?

Hilsen Tora.

Susanne said...

Årh det er ski' da synd for
ham:o( Hva' med brillerne ??
Så må der trøstes - selvom han ikke ligner typen der får bank af konen !! Spændende med dine stjerner.... God påskeferie til jer.
Kh
Susanne

Anonymous said...

Det er ærgeligt at trævle op, men også ærgeligt at se på noget som man ikke er tilfreds med. Spændt på at se hvad du finder ud af :-)
Stine

HANNE said...

Brillerne fløj af ham og holdt til det....heldigvis, men om jeg fatter hvordan han bar sig ad. Han siger at han fik hjørnet/spidsen af bildøren knaldet lige ind på kindbenet????? Han var lige kommet ud fra frisøren, så det kan næppe være et værtshus slagsmål :)

Anonymous said...

Jeg liker godt fargen du har valgt til ditt sjal, nydelig grønnfarge! Huff, selvsagt kjedelig om du må trevle det opp - jeg håper at det løser seg på beste måte for deg.

Jeg har noe lace garn fra Handpainted Yarn som jeg tror det skal bli et slikt sjal av.

Stakkars din mann, ikke så greit å bli slåss med bildøren...det hørtes vondt ut!!
Så snill du er som strikker en Cobblestone til ham, jeg er spent på hva slags garn og hvilke farge du har valgt.
Ha en fortsatt flott torsdagskveld :-)

HANNE said...

Stine, jeg prøver bare igen med en tråd :)
Eva Anette, tak i lige måde og der skal nok komme billeder :)

Vivian said...

Sådan en bildør var min mand for nylig også oppe at slås med - lige uden for vuggestuen, så han kunne optræde med blodspor o-lign. da han hentede datteren, tsk! Mænd!

Fabelagtig grøn farve, straks tænker jeg på en let meleret grøn Garnstudio Alpaca, som har ligget på (et halvfjernt) lager gennem lang tid og som netop er genfundet. Det er som skabt til sådan et sjal - selvom jeg sy's det ser liiiiidt svært ud på opskriften.

Mange hilsner fra Vivian

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Wireless, I hope you enjoy. The address is http://wireless-brasil.blogspot.com. A hug.

Tina - omme i London said...

Laekker farve og flot moenster! Den maa jeg lige have luret, for det kunne snart blive en favorit her hos mig.
Av for den med oejet, det var sandelig godt det bare var et blaat oeje det resulterede i.