Sunday, January 13, 2008

Hjemme igen

Det er dejligt at komme hjem igen efter en weekend ved Vesterhavet. Endnu mere dejligt er det, når man kommer hjem til et rent hus. Det er en af reglerne her i huset. Hvis vi skal på weekend eller ferie, så bliver der gjort rent inden afrejsen.
Vi har været på den store familietur for 14. gang....samme tid, samme sted og samme flok.
Der hygges igennem og der er masser af tid til strik :)
Fredag fik jeg strikket et par Mittered Mittens i Noro SG Lite, hvilket gav en let og blød vante.
Mønsteret er let at gå til og designet af Elizabeth Zimmermann.

Et andet EZ design blev strikket færdigt og den kan godt anbefales, da den både er sjov og klædelig.
Baby Surprise jacket i Noro SG Lite (forbrug 65 gram)

13 comments:

Anne said...

Fine ting du har fået lavet på turen, Hanne.
Vanterne sidder også på pindene her, dog i noget kraftigere garn, jeg gruer for at klippe hul til tommelen ;-)

Den lille jakke er også fin, og kan vist også holde baby varm om numsen!

Dejligt at i har haft en god weekend, og det rengjorte hus, ja den regel gælder faktisk også her hos os, sjovt...

Kh Anne

HANNE said...

Anne, du skal IKKE klippe hul til tommeltot....du skal strikke 10 masker med en løs tråd, sætte maskerne tilbage på venstre pind og strikke videre hvor du kom fra. Så er hullet der, når du piller den løse tråd ud (først sætter du selvfølgelig en pind foroven og en pind forneden i maskerne)...jeg kan vise det på torsdag :)

Anonymous said...

Hej Hanne. Har nu fulgt med her længe, har tit haft lyst itl at kommentere, menhar aldrig fået det gjort. Men nu hvor de skønne vanter ses overalt i blogland, og på Ravelry, må jeg høre hvor opskriften er fra? skal have lavet dine håndledsvarmere til min veninde. Mønsteret er så fint og lidt anderledes.
Fortsat god aften fra Dorte - duddelutte.

HANNE said...

Hej Dorthe
Mønsteret på vanterne er fra Elizabeth Zimmermanns bog: Knitters Almanac og Baby Surprise Jacket kan du købe på nettet som løs opskrift (Den er også i en anden af hendes bøger -The Opinionated Knitter).

Julia Zahle said...

Hej Hanne - og velkommen hjem igen.

Sikke et par fine ting du har fået dig strikket!!! Både mønster og garn komplimenterer hinanden godt.

Skal selv igang med BSJ efter torsdag, hvor vi muligvis får kønnet på mini-Ålen at vide.

Tineke said...

Bare så flot! Skal også selv snart i gang med vanterne, og jeg glæder mig!

Mange hilsner, Tineke

IF Stjernen said...

Hvor er begge ting dog flotte. EZ har lavet nogle gode mønstre og Noro er jo bare smukt!

HANNE said...

Julia, det er da for spændende. Skal du ikke have et billede af maven indefra med hjem :)
Tineke, vanterne strikker næsten sig selv, de er lige til et par mere...
Britta, EZ kunne sit strik :)

Anne said...

Altså jeg plejer at strikke handsker og luffer på den måde, du beskriver her, og det virker jo fint.
Så derfor vil jeg forsøge at gøre som EZ beskriver, vi skal jo prøve noget nyt, ikk' ;-)

HANNE said...

Jo, men tør du :) Jeg ville klippe midt i hullet, så der var tråd til at hæfte i begge sider....

Tina said...

Woooow fede handsker!!!! :) Nu MÅ jeg altså snart prøve at mærke på noget Noro der ER strikket og skyllet op. Jeg har det svært med uld og synes det meste kradser. Men mange siger at det gør Noro ikke så slemt når det er blevet vasket.... UHA jeg er nysgerrrig, for det er så smukt det garn :)

Tina - omme i London said...

Du har da rigtig haft gang i EZ. Har du "Knitter's Almanac"? Hvis, saa proev the Modular Tomten og February Baby Sweater. Det er suveraene moenstre og jeg har strikket adskillige. Jeg har planer om at strikke vanterne og en aran cardigan som mine naeste projekter. Faktisk har jeg planer om et projekt fra bogen pr. maaned i aar. Der er en gruppe paa Ravelry der arbejder paa sagen. :)

HANNE said...

Hej Tina, jeg har luret på Tomten og den kommer på pindene snart :)
Det er en god ide med et EZ projekt hver måned, det må jeg lige holde øje med.