Sunday, September 2, 2007

Hippiekluden anden omgang....sæt igang!!

Sådan ser det ud, det næste bidrag til igangværende hippieklude (eller til dem, som går i gang med nr.2). Jeg strikker mit mønster i rosa, men det er ikke spændt op endnu, derfor får i et billede fra opskriften:
Mønsteret er, som i kan se i teksten.....en tysker!!!!!
Jeg forsøger at oversætte nederst.

Det går over 12 masker og derfor skal man, hvis der ønskes kantmasker, lige snige et par ekstra masker ind, inden man begynder :-).
Vrangpindene er IKKE tegnet ind, men de strikkes som maskerne viser (omslag strikkes vrang og indtagningerne ligeså).

De sorte firkanter er retmasker fra retsiden (vrang på vrangsiden).
De hvide firkanter med en streg er vrangmasker på retsiden (ret på vrangsiden).
De runde cirkler er omslag (slå 1 maske om pinden).
De sorte omvendte hestesko er 3 masker strikket ret sammen på følgende måde: Tag en maske løst af, som ville du strikke den ret, strik 2 ret sammen og løft den løse maske over.
De sorte trekanter er 3 masker ret sammen.


God fornøjelse, jeg sender opgaven videre til:
Gitte, jeg laver en liste over bloggere, som du kan sende videre til.....senere :-)

6 comments:

LineMo said...

Ups

Jeg nåede da vist ikke at komme med denne gang, men hvis det akn nås så er jeg frisk.

Line
2ret2vrang.blogspot.com

HANNE said...

Line, selvfølgelig kan du være med :)

Denblyviol said...

Jeg må melde pas til denne omgang. Hilsen Irene. http://denblyviol.blogspot.com

Unknown said...

Hej Hanne.
Hvor mange er vi med i denne omgang? Da jeg strikker af en rest lagergarn, vil jeg gerne vide hvor meget garn jeg "må" bruge til hver mønster.
/Tris

HANNE said...

Hej Tris, jeg har ikke styr på antallet endnu, men det håber jeg på i aften....kig på bloggen :-)
Jeg strikker mit med 60 masker i anden omgang, men mønstrene bliver lavet til 72 masker. (jeg retter bare selv til. Der er vist flere, som strikker videre på deres første, men det er jo frit valg.

Unknown said...

Hvor er det flot det mønster Hanne:-) Jeg er i gang, men med et nyt tørklæde, og pudsigt nok er mit også 60 masker, men med yderligere 6 masker til kantmasker, for " mit" -ihvertfald det jeg har bestemt indtil videre, løber over 10 + 6.. Måske det ændres i løbet af de næste dage:-)