Thursday, August 23, 2007

Mio, Dovenmis, Mister eller Møjert??

Så er katten i hus og der snakkes navne. Moderen mener vi var blevet enige om Mio, men tøserne har andre ideer. Vi har været vidt omkring og Frederikke kom med det mest underlige kattenavn:
"Vi kunne da kalde den Henning"!!!
-ikke at jeg har noget imod navnet Henning. Min elskede bedstefar hed Henning....men Henning er ikke særlig "kattet". Forslaget var vel også ment, som en joke, for det blev efterfulgt af en masse grineri :-)
Katten har fundet ud af, hvordan man kan "fede den" på forskellige måder og hunden forsøger desperat at blive gode venner med den, men katten har fine fornemmelser og gider ikke bare sådan lige........!
Jeg tror Hertugen ville være et passende navn, men jeg er ikke sikker på, det bliver godtaget....

17 comments:

Anonymous said...

søde,søde møjkat
måske skulle jeg overveje en ny kong Oliver.

Anne said...

Han er så fin, er han, Amanda er endnu helt salig og lugtede til sine fingre hele vejen hjem, uhm duften af killing er det skønneste!

Jeg stemmer for Helmer i stedet for Henning :-)

Anonymous said...

Karlo er også et godt navn,eller
Thorbjørn.

Anonymous said...

eller Røde Harry!!!

Anonymous said...

/*kloge-mode on*/Katte er indrettet på den måde, at de naturligt reagerer på lyse vokaler og s-lyde/*kloge-mode off*/
(prøv selv)
Hvad med "Mis"? :D

Karen S, Lykkefanten said...

Han er rigtig fin! Sikke nogen dejlige billeder! Og jeg synes altså at Mio er et skønt kattenavn ;-)

Kh Karen S

Anonymous said...

Den må da hete SIRUP!!!! Så søt som han er! Og alle katter skal ha S i navnet, det vet du vel!?
Naboens katt fikk navnet OLE, men så sa moderen at den må jo ha en S, og da ble det OLES!!!!
GOD HELG!

Anonymous said...

Så søt den er!! :)

Faster´s corner said...

Ja, den er virkelig nuttet Jeres nye kat. Hvorfor ikke Henning, det er jo også for Jer en kær person. Her i huset hedder de Svend og hans søster hed Bertha, og de var navngivet efter nogle dejlige naboer fra min barndom. Bertha er desværre død, så nu har vi Svend og Viktor!
God weekend fra Krista.

Sifka said...

Hanne, med dine og din families hippie- og Christianiatilbøjligheder er der kun en mulighed: Røde Vilfred:)

HANNE said...

Den røde pelsklump har endnu ikke fået et navn, men den har "kommet til" at ligge sig op ad hunden i dag, så mon ikke de bliver venner på et tidspunkt.
Sveske er det seneste forslag, men jeg har på fornemmelsen, at pigerne kun vil have deres egne forslag godkendt!!
..måske man skulle skære igennem???

Anonymous said...

Han ligner min gamle Tissy Handibal Mr Møgdyr Mons, mest kendt som Mons eller Tissy. Tissy efter en rødhåret knægt i en eller anden serie, måske familien Flambarts.

Sød det er det, meget sød

Anonymous said...

for at gøre en lang historie kort.
skulle mormoderen ikke adoptere denne dejlige kat.??
jeg er sikker på st den ville få et godt hjem.
nu ikke noget med smarte fødselsdagsgaver,vel!!!

HANNE said...

Kære lille mormor
Du kan da bare få din egen lille møgkat :-) Du kan sagtens få en i fødselsdagsgave :-) Ønsker du dig en i rød, grå, hvid eller sort???

Brogaard said...

Så nuttet han er den lille "Guffe"
Har han mon fået sig et navn?

Britta said...

Jeg sidder bare her og nyder billederne. Nøj hvor er jeg MISundelig. Men når magen er allergisk, kan vi ikke få kat (igen).

Unknown said...

Sikke en dejlig mis. Alle vores katte har altid heddet "mærkelige" navne (nogen af dem er helt normale børnenavne i dag - men det var de ikke dengang vi fandt på dem). Vi har bl.a. haft en Ludwig, Albert, Sigurd, Olfert og Bertha.... så Henning lyder helt fint i mine ører ;o)