Thursday, April 19, 2007

slidt helt ned til sålerne....

...det kan man vist roligt sige om Fredes gamle Converse!!!
De blev egentligt taget fra hende omkring juletid og nye, dyre skindstøvler blev købt. Alligevel så man kun pigebarnet i disse her. Der blev nedlagt forbud og drillet med, at landevejsridderne havde kønnere fodtøj.....men hun var ligeglad, hun elskede dem. I starten af marts tog jeg dem og gemte dem rigtig godt og i 14 dage måtte hun "nøjes" med de nye støvler, men hun fandt dem og moderen blev mere og mere flov over det forhutlede barn, som ikke ville gå i noget ordentligt fodtøj! I denne uge har en rigtig sød fyr ved navn Asbjørn, kommenteret Frederikkes sko på en forsigtig og venlig måde og det har hjulpet....i dag kørte vi til Viborg, op i Garbitch og købte et par nye, smarte sorte Converse, de hænger allerede på hende. Der stod ellers et par flunkende nye, magen til de gamle, men de blev ikke valgt....Tak, Asbjørn, jeg har på fornemmelsen, at jeg ikke er den eneste, som synes du er sød!!!
Det er sjovt med Frede, hun har ofte haft svært ved at skille sig af med ting.
Da hun gik i børnehave, var det hendes elskede Kylling (hun sled tre op, men har stadig den gamle). Hvor har vi tit gået i panik, når Kylling var blevet forlagt eller glemt og sovetiden nærmede sig! Da hun blev lidt ældre var det Bamse Blå og i dag er det skoene her på billedet.

4 comments:

hanneb said...

Sådan en 'forhutlet' teenager har jeg også. Jeg ved ikke hvad der er med de (lignende) sko, de er blevet brugt i høj sne og regn, og jeg ved ved g.. ikke hvad de ligner. Men smide dem ud - det ville være en forbrydelse. Kan være temmelig pinligt - arme unger... hi hi.
KH Hanne

HANNE said...

Gad vide om vi selv har været sådan...jeg synes at kunne mindes et par røde træskostøvler med metalsnude???

Anonymous said...

Ja, jeg ved ikke lige, hvad det er med de unge mennesker (undskyld mig), hvordan de går klædt - man græmmes meget ofte!!! Det er ikke smag de lider af. Skoene på billedet er ikke det værste, det kommer an på, hvad det bliver sat sammen med!

Vivian said...

Hæhæ, vores datter har også en bamse der SKAL være der til sovetid. Vild panik da hun første gang fik kastet op på den, smidt den i en møgbeskidt pøl osv. Men nu har den hele TO dobbeltgængere, så vi ikke falder i et baghold ;-)

Hilsner fra Vivian